top of page

Pomen glasbe

Ali ste vedeli, da se majhni otroci sporazumevajo s pomočjo zvokov in so se do približno 7.leta starosti sposobni sporazumeti samo s pomočjo le teh? Majhni otroci imajo naravno sposobnost za dekodiranje zvokov in besed in glasba pomaga krepiti te sposobnosti, ki so osnova jezika, zato lahko glasba dobrodejno vpliva na zgodnji jezikovni razvoj otroka. S tem, ko mama otroku zapoje melodijo, bolj pritegne otrokovo pozornost in s tem se tvori močnejša vez med mamo in otrokom, zato je otrok tudi bolj miren in vesel. Pomen glasbe


Pomen glasbe, Nastja Dolinar, Učenje violine, Učenje klavirja, Učenje violine za otroke, Učenje klavirja za otroke, klavir, violina, Učenje violine za odrasle, Učenje klavirja za odrasle, Pučevanje violine, Poučevanje klavirja

Ukvarjanje z glasbo izboljšuje matematične, bralne, prostorske sposobnosti, krepi spomin, inteligentnost, koncentracijo in motivacijo. Krepi veščine, ki jih otroci neizogibno uporabljajo na drugih področjih. Pri dolgotrajnem ukvarjanju z glasbo ali učenju instrumenta, se te koristi prenesejo tudi v odraslo dobo in tudi v starost, saj možgani zgradijo več živčnih poti in so zato sposobni bolje obdržati nove informacije in se upreti poslabšanju spomina.


Veste, da je igranje instrumenta koristno za razvoj možganov?

Pri glasbi se aktivira zelo velik del možganov, seveda bolj kot se aktivno ukvarjamo, večji so učinki. Pri profesionalnih glasbenikih je povečan mostiček, ki povezuje levo in desno možgansko polovico, kar pomaga pri prenašanju iracionalnega v racionalno ali pa pri uresničevanju zamisli v realnem življenju. Za prihodnost svojega otroka lahko naredite veliko dobrega, če mu pri tem pomagate in ga spodbujate k igranju kakšnega instrumenta in mu omogočite, da se bo naučil uporabljati obe možganski polovici. Morda povem samo kot zanimivost, da je veliko največjih mislecev, kot je na primer Einstein, ki je igral violino, igralo kakšen instrument.


Pomen glasbe, Nastja Dolinar, Učenje violine, Učenje klavirja, Učenje violine za otroke, Učenje klavirja za otroke, klavir, violina, Učenje violine za odrasle, Učenje klavirja za odrasle, Pučevanje violine, Poučevanje klavirja

Otrok, ki se uči igranja na instrument, mora pridobiti več sklopov spretnosti, ki jih pogosto uporablja hkrati, na primer ušesa in oči, velike in majhne mišice, koordiniranje rok, sluh in obdelovanje podatkov v možganih, povezovanje od posameznih not, do daljših sklopov in potem do celih skladb. Glasba pomaga vizualizirati različne elemente, ki jih je potrebno sestaviti skupaj, te veščine pomagajo pri reševanju večstopenjskih problemov. Nevrologi menijo, da ravno zato glasba veča sposobnost reševanja problemov, na čustvenem področju pa nas opremlja za uravnavanje svojega razpoloženja, čustev in vedenja torej za bolj zdravo čustvovanje. Nedavne študije so dokazale, da glasba povezuje možganska vezja na posebne načine.


Iz svojih lastnih in tudi pedagoških izkušenj pri otroku hitro opazim, kako deluje, kakšen tip je in k vsakemu posamezniku pristopim na način, katerega otrok najlažje dojema, potem pa mu pomagam pri krepitvi bolj šibkih delov, kar otroku koristi tako pri učenju instrumenta kot tudi pri razvoju osebnosti.


Nekateri otroci se zelo lahko in hitro naučijo branja not in igranja po notah, imajo pa mogoče težave pri improvizaciji, igranju po posluhu ali učenju igranja na pamet. Spet drugi dostikrat funkcionirajo ravno obratno in imajo težave z učenjem in branjem not, s koordinacijo, s prostorsko orientacijo, se pa mogoče z lahkoto naučijo pesmi igrati na pamet, zelo radi improvizirajo, ustvarjajo sami ali igrajo po posluhu. Ravno zaradi teh razlik pri otrocih in zaradi njihove različnosti v delovanju in načinu učenja, se mi zdi individualni pristop izrednega pomena. S takim pristopom otrok hitro začuti, da je sprejet, vreden in pomemben, zato se pri igranju in učenju pomiri in sprosti, kar je ključni dejavnik za napredovanje, to pa posledično sproži notranjo motivacijo, veselje do igranja, raziskovanja in učenja.


Glasba nas pomirja, razveseljuje in izpolnjuje

In za zaključek, glasba je univerzalni jezik, katerega razumemo vsi. Če pomislimo, si je vsak izmed nas že kdaj pomagal z glasbo do boljšega počutja. Ko smo bili žalostni na primer, smo si zavrteli ali zaigrali kakšno nežno, počasno skladbo, kar nas je mogoče spodbudilo, da smo se zjokali, kar pomeni, da je imela glasba na nas katarzične učinke in smo se potem počutili vsaj malo bolje.


Svojim majhnim otrokom smo skoraj vsi peli uspavanke, da so se lažje umirili in zdrsnili v spanec. Po kakšnem živahnem koncertu ali dogodku, kjer smo po možnosti tudi plesali in peli smo bili živahni in veseli, polni energije in smo se počutili notranje izpolnjeni. Mladostniki velikokrat poslušajo bolj živahne ritme, da jih dvignejo, jim dajo energijo in dodatni zagon ali pa npr. z RAP-om sprostijo svoja negativna čustva na pozitiven način.


Torej če na kratko povzamemo, imamo koristi od glasbe prav od svojih začetkov, ko smo še v materinem trebuhu, saj že takrat sprejemamo informacije o glasbi, ki jo mama posluša in kasneje to glasbo že prepoznavamo. Za dojenčke je pomembno povezovanje z mamo, katero je lahko močnejše, če mama pri komunikaciji z dojenčkom uporablja različne glasove, zvoke in ritme, saj se ob tem tvori oksitocin, ki zelo blagodejno vpliva na rast in razvoj otroka. To dojenček posluša, potem obdeluje in ponavlja in s tem spodbuja svoj zgodnji jezikovni razvoj, kar kasneje preide v povečano sposobnost učenja tujih jezikov. Malček ob ukvarjanju z glasbo izboljšuje svoje senzorične izkušnje in potem motorične sposobnosti. Če se otroci udeležujejo kakšnih skupinskih glasbenih ur ali delavnic, ali pa skupinsko muzicirajo, si ob tem pridobivajo socialne veščine, se učijo sodelovanja in se podobno kot športniki učijo timskega dela in veščin.


V najstništvu je glasba izrednega pomena, saj na socialni ravni najstnikom pomaga, da se povezujejo med seboj in gradijo prijateljske odnose. Kar se tiče veščin, je izrednega pomena, da se učijo discipline in potrpljenja pri doseganju svojih ciljev. Mladi se s svojo glasbo razlikujejo od svojih staršev, to pa zagotavlja varen in produktiven način razvijanja svoje lastne identitete in učenja samostojnosti.


V odrasli dobi z glasbo še vedno spodbujamo svoje izražanje, ustvarjalnost, sprostitev in razbremenitev in tudi še vedno krepimo svoj spomin, pozornost in koncentracijo. Učenje instrumenta pri odraslih je v zadnjem času ravno zaradi vseh teh koristi zelo priljubljeno. Seveda pa že samo poslušanje glasbe na nas deluje blagodejno in pomirjujoče. Izpostavila bi še posebno lepoto, to so zvoki narave, včasih pa tudi popolni mir in tišina, ki nam pomagajo, da se umirimo in pogovorimo sami s seboj.

Recent Posts

See All

コメント


bottom of page